dinsdag 17 april 2012

Snow

Dit bericht heb ik per ongeluk als concept bewaard i.p.v. het online te zetten. Ook al is het nu totaal niet meer relevant, ik besloot het toch maar te posten. Enjoy :)
Jaja, het kon natuurlijk niet uit blijven: een blogpost over de sneeuw. Want niet alleen in Nederland begon in februari de echte winter, maar ook hier in the UK kregen we wat mee van het winterse weer en de sneeuw. Vorige week zaterdag avond begon het, met sneeuwbui die zo'n 9 uur duurde.
BBC weather had helemaal gelijk, op 4 februari precies om 6 uur 's avonds begonnen de vlokken uit de lucht te vallen. De volgende ochtend was het zondag en gingen we lopend naar de kerk, door het park heen. Een prachtig gezicht was het, ik moet het toegeven, zelfs als iemand die niet van sneeuw houdt. Heel veel mensen waren bezig sneeuwpoppen te maken op het grasveld.
Natuurlijk nam ik mijn camera mee op deze wandeling. Ik maakte maar een paar foto's, maar ik ga ze toch met jullie delen :)
 Uitzicht vanaf mijn kamer.
 Alle sportvelden van Bedford School helemaal wit!
 Het park met het sneeuwpoppenleger
 Mooi...
 Raphie vond het niet zo leuk dat zijn favoriete parkbankje ondergesneeuwd was. Hij wilde dus alle sneeuw er maar eventjes gaan af vegen.
 Met z'n allen een wandelingetje maken :)
Winter wonderland

Jammergenoeg bleef het niet bij deze eenmalige sneeuwbui. Ken je dat, dat je de eerste keer sneeuw heel erg leuk vindt, een daagje lang, en dat je dan daarna zoiets hebt van: alsjeblieft sneeuw, verdwijn? 
Het was maandag al een ramp om met de jongens naar school te komen. We moesten het park door, waar niet was gestrooid. Iedereen had natuurlijk het briljante idee om te wandelen door het park, dus alle sneeuw was hard aangestampt en de paden waren spekglad. Het was dus al een hele klus om allebei de kleine mannetjes overeind te houden. Allebei aan een kant, allebei een hand vast, en mijn schouders uit de kom van elke keer dat zij bijna vielen. Totdat Caleb een vriendje van school tegenkwam en besloot een sneeuwballengevecht te beginnen. Dit leverde natuurlijk ook het nodige gehuil, gelach en geschreeuw op... Al met al: de kinderen waren net op het nippertje op tijd op school (terwijl we extra vroeg vertrokken waren) en ik was bijna een uur later thuis dan dat ik normaal ben, omdat het hek al dicht was, en ik dus het hele schoolterrein rond moest lopen om weer buiten te komen. 
Gelukkig smolt de sneeuw op zich wel redelijk snel en was het twee dagen later alweer heel goed te doen. Tot het afgelopen donderdagavond wéér begon. Ik zag het hele scenario alweer opnieuw voor me.. 
Maar ik had geluk!
Toen we onderweg naar school waren lag er een heel dun laagje sneeuw, en toen ik weer op weg terug ging naar huis was bijna alles al weg. Gelukkig!
Sneeuw was leuk, maar ik vind het nu toch wel tijd voor lente :)

With love,



Geen opmerkingen:

Een reactie posten