maandag 30 januari 2012

Just a little random update :)

Wat vliegt de tijd toch. Ik ben alweer bijna een maand terug nadat ik thuis was geweest met de kerst. En alweer niet geblogd. Maar nu ben ik er dan toch maar eens even lekker voor gaan zitten: muziekje op, kopje thee erbij..
Sinds ik terug ben gekomen na kerst is er eigenlijk niet zo heel erg veel veranderd. Ik wandel, of fiets, nog elke ochtend met Caleb en Raphie naar school, en raap dan na schooltijd alle kinderen weer bij elkaar. Maar er zijn wel een paar dingen die toch zeker noemenswaardig zijn. Jude, de middelste, heeft vorige week zaterdag auditie gedaan voor het koor van King's college, en hij is toegelaten. Dit betekent dat hij na de paasvakantie zijn broer gaat vergezellen op kostschool in Cambridge. Hij vindt het superspannend, en heeft al een aar brieven gekregen van andere koorjongens, vrienden van Silas. Hartstikke leuk natuurlijk, als je broer alvast vrienden voor je maakt op je nieuwe school! Hij is heel enthousiast, vooral over het zingen zelf. Verder heeft Caleb zich aangesloten bij de marathonclub. Dat betekent dat 'ie elke dag één van de drie pauzes rondjes rend om het grasveld bij school, met z'n sprietenbeentjes. Hij was de eerste die al bijna een derde van de 26 mijl had afgelegd. Vrijdag krijgt hij dan ook in "assembly" (een soort samenkomst van de hele school) zijn bronzen medaille. Hij is nu al zo trots als een pauw en hij heeft die medaille nog niet eens, heel erg schattig natuurlijk :). 
In mijn eigen leventje is er eigenlijk weinig veranderd sinds ik terug ben. Ik ben nog steeds bezig bij de voedselbank, ik doe nu de woensdagmiddag ook voor vast erbij. Ik vind het echt fantastisch om te kunnen helpen, en het is heel gezellig om met de mensen te kunnen kletsen, ze even een beetje rust te gunnen, een kopje thee te geven en ze dan weer weg te laten gaan met een klein voorraadje eten waar ze weer eventjes op verder kunnen. 
Ook ben ik gestart met de discipelschapscursus Freedom in Christ. Het is wekelijks op een dinsdagavond en ik heb nu twee sessies gehad. Morgenavond mag ik weer en ik kijk er al dagen naar uit :). Het is een super leerzame cursus, gaat diep in op het leven dat je hebt als discipel van Christus en geeft mij gigantisch veel nieuwe perspectieven, zelfs nu al, na twee keer erheen te zijn geweest. 
Nou jongens, bij gebrek aan inspiratie denk ik dat ik het hierbij maar moet laten. Ik heb vandaag een beetje problemen met goede zinnen maken, zowel in mijn praten als in mijn schrijven. Maarja, mama had wel gelijk, ik moest vandaag toch echt even wat schrijven, anders had ik weer maar één post in januari ;)
Toodle pip!

With love,


1 opmerking: