maandag 31 oktober 2011

First Schoolday..

Jaaaa vandaag was het dan zover. De eerste schooldag van de kinderen na 2 weken half-term vakantie. Ik had er persoonlijk echt super veel zin in (not), want ik ging zelf ook altijd juichend en springend naar school na de vakantie (not)! Gelukkig viel het allemaal wel mee. Vanochtend was de enige die moeilijk deed over school Raphie, maar doordat hij op z'n nieuwe fietsje, zo eentje met alleen een achterwiel die dan achter mijn fiets zit, mocht was 'ie toch wel een klein beetje enthousiast. Gelukkig. En toen hij met Caleb samen stond te wachten voor het hek van de school tot het open gemaakt zou worden kwam er zelfs een klein glimlachje op z'n gezicht. Hij is alleen nog steeds op zijn gelukkigst als ik hem weer op kom halen: "Yay, it's home-time!!"

Het moment waar ik eigenlijk het best kon merken dat het de eerste schooldag na de vakantie was, was toen iedereen weer thuis was van school. Ze waren allemaal een beetje moe en ongeduldig, hadden honger etc. etc. En soms gaat dat allemaal niet zo goed samen, bijvoorbeeld als twee jongetjes samen één computer hebben en dan allebei, tegelijk dan ook, een spelletje willen doen. Tijdens de vakantie waren ze er niet zo op gebrand geweest om als eerste te gaan, maarja, een dag op school verkort je lontje nu eenmaal aanzienlijk. Maar al met al viel het mee vandaag :)
Zijn er verder nog speciale dingen? Ohja, het is vandaag Halloween. Niet echt mijn favoriete feestdag, maar het wordt hier in Engeland redelijk groot gevierd. Je zag het in alle etalages (tot vandaag dan, vanmiddag werd alles al vervangen door kerst spullen) en ik hoorde kinderen uit Caleb's klas al erg enthousiast praten over het trick-or-treat'en: kinderen kleden zich dan eng aan en gaan langs de deuren om snoepjes te vragen. De kids in "mijn" gezin zijn er niet zo heel erg weg van. Talia verwoordde heel mooi waarom zij Halloween niet leuk vindt: Halloween is a party of darkness, and Jesus is light. I prefer light, and I prefer Jesus. 
Verder heb ik eigenlijk niet zoveel te vertellen, het wordt een korte blogpost vandaag denk ik ;)

Jullie horen snel weer wat van me!

With love,



2 opmerkingen:

  1. wat een wijs kind, die Talia, zeker een meisje?;-)
    hoe oud is ze?
    hoe staat het met je leer-ambities, al een cursus aan het volgen?
    hier op flakkee alles in orde, je wordt gemist, maar de tijd vliegt!!
    liefs, anne-marie

    BeantwoordenVerwijderen