woensdag 8 juni 2011

Taking the role of au pair

Het is alweer een aantal maanden geleden dat ik voor het laatst heb geblogd. Er zijn veel dingen tussendoor gekomen, vooral met school: ik heb eindexamen gedaan.
Maar, omdat ik al zo lang niets gepost heb, is er een stuk meer te vertellen, wat het hele gebeuren dan ook weer een stukje interessanter maakt..

Na een lange uitwisseling van e-mails en een telefoongesprek is de knoop doorgehakt: ik word vanaf september 2011 tot half juli 2012 de au pair van de familie Sanders in Bedford. Het contact met de familie is goed, ze lijken me heel aardig. Ook zijn het christenen, waar ik zelf erg blij mee ben: we delen in ieder geval hetzelfde geloof, wat de communicatie al een stukje makkelijker maakt.
Wat nu nog geregeld moet worden is een taalcursus voor mij en een definitieve datum waarop ik af ga reizen naar Bedford.
De taalcursus vind ik zelf erg belangrijk omdat ik bij deze familie van 9 tot 3 (als de kinderen op school zijn) in principe vrij ben. Natuurlijk wil ik wel graag iets te doen hebben en daarom is de vader van het gezin al op zoek gegaan naar de mogelijkheden in Bedford. Er zijn 2 opties om uit te kiezen, en er is zelfs nog een extraatje bij. De familie heeft vrienden in Bedford die ook een au pair hebben. Dat meisje krijgt taallessen van de vader van haar gezin die met pensioen is en vroeger leraar was. Voor mij is er ook de mogelijkheid om mee te doen aan die sessies. Dit lijkt me erg leuk, omdat ik ook graag wat sociale contacten in de buurt wil maken, en au pairs over het algemeen ongeveer dezelfde leeftijd hebben als ik.
Ik wacht nog op antwoord op de vraag of ik die taallessen samen met een officiële cursus kan doen, of dat het slimmer is om één van de twee te kiezen.
De datum ligt ook nog niet vast, maar waarschijnlijk wordt het de eerste week van september. Het meest handige is, als ik er al een paar dagen ben voordat de kinderen weer naar school gaan, zodat ik aan de kinderen, het gezin en de situatie kan wennen en de kinderen en het gezin ook aan mij kunnen wennen. Een precieze datum volgt nog. Het plan is dat mijn ouders mij met de auto wegbrengen. Ze vinden het fijn om de familie ook te kunnen ontmoeten voordat ze mij daar voor aanzienlijke tijd gaan achterlaten, maar het heeft ook praktische redenen: als je met het vliegtuig gaat moet je opletten dat je niet teveel bagage meeneemt. Aangezien ik daar tien en halve maand zal verblijven is het voor mij denk ik onmogelijk om het gewicht van mijn bagage onder de 20 kilo te houden..

Dat was de update voor vandaag weer, zodra ik meer weet horen jullie van me !

With love,

Geen opmerkingen:

Een reactie posten