dinsdag 15 februari 2011

Motivatie, voorbereidingen en andere bezigheden van een au pair in spé

Al zo lang ik me kan herinneren heb ik gedroomd van, hoe het zou zijn om in een ander land te wonen en te leven. Tijdens het zoeken naar een vervolgstudie kwam dan ook al snel het idee naar boven, om een jaar naar het buitenland te vertrekken na mijn eindexamen. Maarja, wát ga je dan doen? Leuke reisjes maken, cultuur snuiven, feesten, noem maar op: het kan allemaal. Tot ik een keer iemand hoorde praten over au pairs. Eigenlijk vielen toen de puzzelstukjes meteen op hun plaats: naar het buitenland, een andere cultuur leren kennen en met kinderen werken.
Engeland sprak mij al meteen aan, omdat ik Engels een ontzettend leuke taal vind en liever niet in de VS of Canada wil gaan wonen. Dat is meteen weer zo'n stuk verder weg.
Het plan ontstond, om voor ongeveer 9 maanden naar Engeland te vertrekken, als au pair.
Hartstikke leuk natuurlijk, zo'n idee, maar toch moet je er nog het één en ander voor regelen. Op een vrije middag zei mijn moeder: "Kom, we pakken de laptop erbij, en we gaan maar eens kijken, hoe dat allemaal in z'n werk gaat." Before you know, heb je je persoonlijke gegevens, voorkeuren en mankementen ingevuld en sta je ingeschreven bij een au pair bureau: "Christian Au Pairs".
Drie dagen later kreeg ik een mailtje, met 3 bijgevoegde referentieformulieren en een document met informatie en frequently asked questions. De 3 referentieformulieren moeten worden ingevuld door je dokter, een kerkleider en iemand die je hebt geholpen met de zorg voor kinderen.
Mijn referentieformulieren zijn nu bijna allemaal de deur uit en beland in het postvak-in van het au pair bureau. Zodra ze allemaal verwerkt zijn, gaat het bureau zoeken naar een gezin voor mij.
Eigenlijk kan ik niet wachten tot ik meer weet en al helemaal niet tot het zover is dat ik naar Engeland mag vertrekken.
Zodra ik meer weet, laat ik het jullie weten!

With love,


Geen opmerkingen:

Een reactie posten